fbpx

Η φλούδα αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και αντιοξειδωτικών γι’αυτό άσε κάτω τον αποφλοιωτή και σταμάτα να αφαιρείς τη φλούδα από τα φρούτα και τα λαχανικά σου.

Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι όλα τα θρεπτικά συστατικά είναι συγκεντρωμένα μόνο στη φλούδα – οι ειδικοί επισημαίνουν ότι όταν ξεφλουδίζεις μια ντομάτα, δε θα χάσεις πολύ από το θρεπτικό λυκοπένιο. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν κάποιες φλούδες που προσφέρουν μοναδικά οφέλη, ανεξάρτητα από το υπόλοιπο φρούτο ή λαχανικό.

Σε αυτό το άρθρο σου παρουσιάζουμε 6 από αυτά:

 

1.Μήλα

Το ξεφλούδισμα του μήλου δε θα σου στερήσει πολλή από τη βιταμίνη C, αλλά θα χάσεις την πηκτίνη, μια φυτική ίνα που μειώνει την κακή χοληστερόλη και τα σάκχαρα στο αίμα. Η πηκτίνη επίσης επιβραδύνει την πέψη, και βοηθάει στη μείωση της λιγούρας.

 

2.Καρότα

Τα καρότα είναι πλούσια σε ενώσεις που ονομάζονται πολυακετυλένια, ενώ μπορούν επίσης να έχουν αντιμυκητιακές, αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ωστόσο, οι ενώσεις αυτές είναι συγκεντρωμένες ακριβώς κάτω από τη φλούδα – άρα ή άσε τη φλούδα όπως είναι, ή πρόσεχε με τον αποφλοιωτή και αφαίρεσε μόνο μια λεπτή λωρίδα.

 

3.Πατάτες

Η φλούδα της πατάτας έχει περισσότερες ίνες, σίδηρο και φυλλικό οξύ απ’ότι η σάρκα. Επίλεξε πατάτες με έντονο μωβ χρώμα και η φλούδα γίνεται ακόμα πιο σημαντική: μια μελέτη έδειξε ότι η φλούδα της συγκεκριμένης πατάτας περιέχει 5 έως 10 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά απ’ότι η σάρκα.

 

4.Αγγούρια

Τα αποφλοιωμένα αγγούρια περιέχουν ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, βιταμίνη Α και βιταμίνη Κ, απ΄ότι τα μη αποφλοιωμένα. Επιπλέον, όλες οι ίνες του αγγουριού είναι συγκεντρωμένες στη φλούδα – η σάρκα αποτελείται κυρίως από νερό.

 

5.Μελιτζάνες

Η φλούδα της μελιτζάνας περιέχει ένα αντιοξειδωτικό που ονομάζεται νασουνίνη. Η ένωση αυτή δεν έχει διερευνηθεί εκτενώς από μόνη της, αλλά μια μελέτη σε ζώα υποδεικνύει ότι θα μπορούσε να είναι σημαντική στη διατήρηση του υγιούς εγκεφαλικού ιστού. Επιπλέον, η νασουνίνη είναι μέρος μιας μεγαλύτερης οικογένειας αντιοξειδωτικών που είναι γνωστά ως φλαβονοειδή – και σύμφωνα με μια έρευνα, όσο περισσότερα φλαβονοειδή καταναλώνεις, τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες να κερδίσεις βάρος μακροπρόθεσμα.

 

6.Σταφύλια

Δεν έχεις ξεφλουδίσει ποτέ σου σταφύλια, και μη το ξεκινήσεις τώρα. Στη φλούδα βρίσκεται όλη η ρεσβερατόλη των κόκκινων σταφυλιών – το φυτοχημικό που φαίνεται πως ωφελεί την καρδιά και την υγεία του εγκεφάλου, και έχει αποδειχτεί πως επιβραδύνει την ανάπτυξη καρκίνου.

 

Διάβασε επίσης: Εύκολη συνταγή για σορμπέ βατόμουρο στο σπίτι

ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ:

Σχόλια

σχόλια

error: Content is protected !!

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο site, συμφωνείτε με την χρήση Cookies Περισσότερες πληροφορίες

Οι ρύθμιση για Cookies σε αυτήν την ιστοσελίδα έχει ρυθμιστεί ως "Αποδοχή των Cookies" προκειμένου να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των Cookies ή αν επιλέξετε Αποδοχή τότε συμφωνείτε με αυτό.

Κλείσιμο

Terms of Use