fbpx

 

Αρχικά, ας ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα. Η γλουτένη ΔΕΝ είναι ο διάβολος. Εκτός αν έχεις διαγνωστεί με κοιλιοκάκη.

Δεν θα σου προκαλέσει αφόρητο πόνο, ούτε θα σε σκοτώσει. Εκτός αν έχεις διαγνωστεί με κοιλιοκάκη.

Ναι, θα χάσεις βάρος αν βγάλεις τη γλουτένη από τη δίαιτά σου, αλλά μόνο επειδή θα έχεις σταματήσει την κατανάλωση γλυκών. Τα λευκά τρόφιμα περιέχουν λίγα θρεπτικά συστατικά και συχνά συνοδεύονται από τεράστια ποσότητα ζάχαρης. Θα έπρεπε λοιπόν να ανησυχείς περισσότερο  για την πρόσληψη ζάχαρης και όχι γλουτένης.

Είναι γεγονός πως η εμφάνιση ευαισθησίας σε διάφορα τρόφιμα έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία. Φταίει η ποιότητα των τροφίμων; Μήπως τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα; (μπορείς να ξεκινήσεις να αγοράζεις βιολογικά προϊόντα). Τα γονίδια ίσως; Ο τρόπος ζωής; Μπορεί να είναι ένας συνδυασμός όλων αυτών.

Κατά κύριο λόγο, ένα υπερβολικά φορτωμένο νευρικό σύστημα σε συνδυασμό με κακές διατροφικές συνήθειες, έχει ως αποτέλεσμα την ανεπαρκή πέψη, τη φλεγμονή και τη δυσανεξία. Η ρίζα του προβλήματος της δυσανεξίας είναι η πεπτική δυσλειτουργία, που είναι αναστρέψιμη. Αν έχεις κάποια ευαισθησία (όχι αλλεργία), προτείνεται να ρίξεις μια ματιά στις παρακάτω πεπτικές λειτουργίες/ επιλογές τρόπου ζωής, για να δεις τι ισχύει για την περίπτωσή σου:

 Διάβασε: 3 smoothies που θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος

 

Γλουτένη: Φίλος ή εχθρός;

 

  • Έχεις χαμηλά επίπεδα πεπτικών ενζύμων;
  • Είναι η έκκριση οξέως του στομάχου σου στο βέλτιστο επίπεδο;
  • Ανακαλύπτεις ότι όλο και περισσότερες τροφές σου προκαλούν στομαχόπονο;
  • Μασάς το φαγητό σου μέχρι να πολτοποιηθεί;
  • Πίνεις άφθονο νερό κατά τη διάρκεια των γευμάτων σου;
  • Υπάρχει άπεπτο φαγητό στα κόπρανά σου;
  • Είσαι πρησμένη σε τακτική βάση;
  • Είσαι στο τρέξιμο; Τρως εν κινήσει;
  • Είναι τα επίπεδα του στρες σου τόσο υψηλά που μερικές φορές νιώθεις να δονήσαι;
  • Πολλά αέρια;
  • Ασκήσαι;

Αν απάντησες θετικά σε αρκετά από αυτά, τότε μάλλον έχεις κάποια πεπτική δυσλειτουργία, όχι κάποιο πρόβλημα που οφείλεται  στην κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών.

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για το πεπτικό σου σύστημα είναι να τρως μια ποικιλία υγιεινών, ολικής άλεσης τροφών. Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, τη σίκαλη και το κριθάρι. Δεν είναι δηλητήριο, έχει απλά πολύ κακή φήμη.

Βάλε ποικιλία στις πηγές πρωτεϊνών, λιπαρών και υδατανθράκων σου. Βάλε ποικιλία στις τροφές ολικής άλεσης. Απέφυγε τα επεξεργασμένα δημητριακά, ζάχαρη και αλεύρι. Ενυδατώσου! Ασκήσου! Βάλε στη ζωή σου τη διαχείριση του στρες.

Δες ένα διατροφολόγο εάν αντιμετωπίζεις πρόβλημα με τη γλουτένη. Μπορεί να αντιμετωπιστεί και να αντιστραφεί με την κατάλληλη δίαιτα και τις συμπληρωματικές τροποποιήσεις.

 

Τάγκαρε κάποιον φίλο σου που πιστεύεις ότι πρέπει να το δει!

ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ:

Πώς αντέδρασες διαβάζοντας το άρθρο?

ΔΕΝ ΒΟΗΘΗΣΕ ΔΕΝ ΒΟΗΘΗΣΕ
2
ΔΕΝ ΒΟΗΘΗΣΕ
ΧΡΗΣΙΜΟ ΧΡΗΣΙΜΟ
2
ΧΡΗΣΙΜΟ
LETS DO IT LETS DO IT
1
LETS DO IT
ΤΙ ΛΕΣ.. ΤΙ ΛΕΣ..
1
ΤΙ ΛΕΣ..

Σχόλια

σχόλια

error: Content is protected !!

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο site, συμφωνείτε με την χρήση Cookies Περισσότερες πληροφορίες

Οι ρύθμιση για Cookies σε αυτήν την ιστοσελίδα έχει ρυθμιστεί ως "Αποδοχή των Cookies" προκειμένου να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των Cookies ή αν επιλέξετε Αποδοχή τότε συμφωνείτε με αυτό.

Κλείσιμο

Terms of Use